Semjén Zsolt, mint a védett madarak
fővadásza, az elhíresült disszertációjában eleget foglalkozott a sátánizmussal
is. Talán nem ennek a hatására, de mindenképpen az egyházi főméltóság, Erdő
Péter bíboros, véleménye ellenében alakította ki később a pártja az új oktatási
direktívákat. Amennyiben helytállóak a majd’ három éves, és most nyilvánosságra
került jegyzőkönyvek.
Ezekről a Népszabadság
írt, egy 2010-es ülés alapján, melyen a bíboros nem kifejezetten tartotta
jó ötletnek a kötelező hit- és etika-oktatást sem. Mint ahogy az egyházi esküvő
állami elismerését sem. Szembe menve ezzel Semjén Zsolt véleményével, aki a
hírek szerint „abban a hiszemben volt,
hogy egyházi igényt teljesít”. Miközben alighanem sokkal inkább lehetett
már akkor is arról szó, hogy a KDNP-nek legalább a látszólagos súlyát meg
akarta emelni a kormányzatban. Ami aligha lehetett egyszerű feladat, mivel egy
önmagában sosem megmért párt nem igazán alkalmas a mérleg nyelvének szerepére.
Más nyelvre sokkal inkább, melyre bőven volt példa a parlamenti szavazógép
működtetése alapján. De az kétségtelen, hogy amennyiben Semjén Zsoltnak
sikerült volna azt a látszatot keltenie, hogy ő az egyetlen, aki a Vatikán felé
az összekötő kapcsot jelenti a kormányzat számára, akkor a KDNP-n belüli
pozícióját felhasználva a saját szerepét is emelhette volna. Érthető tehát az
említett hírben is kiemelt sértődése, amiért ez nem valósult meg.
Még akkor is, ha a későbbi történések, 2010
óta, azt mutatták, hogy a KDNP ettől függetlenül a Fidesz-frakció hű
kiszolgálójává szegődött. Cserébe pedig Semjén Zsolt olyan szintű védelmet
élvez, ami például a dolgozataival kapcsolatban is megnyilvánult. Ugyanakkor az
akkor vázolt helyzet is felemásan alakult. A házasságok kapcsán például valóban
megmaradt az állami szertartáson alapuló polgári esküvő. Annak ellenére, hogy
ez aligha tetszik minden KDNP-s politikusnak. Elvégre a polgári esküvő
alapvetően a közösség által elismert együttélés szentesítéséről szól, ami
aligha lehet katolikus lobbi-párt sok tagjának a szemében jobb, mint az
élettársi kapcsolat. Márpedig ennek ostorozására ki nem hagynának egyetlen
alkalmat sem. Jól mutatta ezt a családfogalmuk alakulása, melynek során nem
győzik hangsúlyozni, hogy elsősorban a házasságon alapuló együttélést tekintik
családnak. Ellentétben azzal, amit legutóbb Rétvári Bence is elismert: „a
családok a természetjog alapján létrejött nagyon régi tényezői a társadalomnak”.
Nem kis meglepetést okozva talán a párttársakban is, mivel korábban
még a gyermekek közötti megkülönböztetés sem volt tőle túlságosan idegen. Felvetve
a Saulus-i fordulatnak beillő szemléletváltozás őszinteségét az ő esetében is.
A pártja esetében pedig mindenképpen.
Mely párt delegálta azt a szintén
fordulgatásra igencsak hajlamos oktatáspolitikust, aki csak kiharcolta a
kötelező hittant, illetve etikát. Holott, ha valóban foglalkozott volna
pedagógiával, és nem csak tanári beosztással rendelkezik korábban Hoffmann
Rózsa, akkor tudhatná, hogy a hit, illetve az erkölcs, az etika sem könyvből
tanulható. Lévén tipikusan a belső motiváción alapuló szellemi tényezői az
emberi személyiségnek. Még akkor is, ha külsőségeiben természetesen a többség képes
alkalmazkodni a látszólagos elvárásokhoz. Azonban a jelenlét a templomban
aligha jelenti automatikusan a hitet is abban, amit ott hirdetnek. Az elvárások
szolgai teljesítésének elvárása ugyanis nem meggyőzés, hanem legfeljebb
legyőzés. Nem támogatókat, hanem szolgákat nevel. Márpedig az iskolának autonóm
személyiségeket és nem szellemi rabszolgákat kellene nevelnie. Még akkor sem,
ha egy diktátor számára az előbbiek kényelmetlenek, míg az utóbbiakkal még ő is
fel tudja venni a szellemi versenyt. Márpedig a kereszténység alaptanítása nem
a diktatúrákról szól. Még akkor sem, ha kiragadott nézeteit ugyanúgy
felhasználták olykor ezek szolgálatában, ahogy a baloldali értékeket is
felhasználták diktatúrák indoklására.
Talán ez a felismerés, éppen úgy
belejátszott Erdő Péter bíboros egykori véleményébe, mint a mély emberismeret. Annak
felismerése például, hogy a kötelezővé, vagy akárcsak elvárttá tett hittan
sokkal inkább elidegenít, mintsem híveket toboroz. S ez még akkor is igaz,
ha a bíboros testvére által írt hittankönyv tartalmaz némi csacskaságot, vagy
akár a társadalom
megosztására alkalmas megállapítást. Az egyháznak pedig, még
önmaga indoklásához is, elsősorban hívekre van szüksége. Nem olyan
politikusokra, akik bárkit ki, és akár túlszolgálnak, ha érdekeik ezt kívánják.
Miközben egy politikusnak, mint említettem, mint egy falat kenyér kellhet az
látszat, hogy mögötte áll az egyház, Hatalmat sugallva és védelmet jelentve.
Akár a védett madarak lelövöldözése esetén is.
Andrew_s
Annyira erőszakosak,nagyképűek és becstelenek,hogy erős,olyan ember kell a leváltásukhoz,akit hajt az Orbán elleni mérhetetlen gyűlölet és nem fél tőlük.Környezetemben mostanában egyre több embertől hallom,hogy ki ez az ember,ideje lenne rehabilitálni.Éva
VálaszTörlésJelenleg ellenzéki oldalon egy stratégiailag érett reálpolitikust látok. Csak őt nem szeretik a többiek :-)
TörlésGeo