Hol a fenében van a döntés? Forrás: Ruvr |
Az Országos Választási Bizottság (OVB)
szerdai ülésén egy rendhagyó döntést hozott. Jóváhagyta
ugyanis azt a kezdeményezést, amely a dohánytermékek hirtelen lázári
felindulásból megemelt árrésével foglalkozik. A rendhagyó volta a döntésnek
persze önmagában nem is lenne rendhagyó. Hazánkban inkább az előzmények, és a
körülmények teszik azzá. Szinte már hallani is az elhangzó kormányzati
reakciókat az ügyben.
Az egyik ilyen lehetséges reakció az, hogy
Orbán Viktor soron kívül felszólal az ügyben. Elvégre milyen
pszeudoprezidenciális rendszer az, ahol az általa menedzselt párt általa
felemelt kedveskéjének, az általa jóváhagyott döntésével kapcsolatban ellene
merészel valaki megszólalni. Lehetséges tehát, hogy Orbán Viktor felszólal, és
az OVB döntését gazemberinek, és becstelennek minősíti. Az eset nem lenne példa
nélkül való. Emlékezhetünk még arra, amikor a rezsiabszolutizmus kapcsán a bíróságok
döntését nevezte a Parlamentben
botrányosnak. Rogán Antal frakcióvezető áldástalan, mert kontrollt
egyáltalán nem jelentő asszisztenciája mellett. Egyben deklarálva magának a
bűnös-kijelölés informális jogát, ami gyakorlatilag a koncepciós perek árnyékát
vetítheti előre. Tehát nyugodtan vizionálhatjuk az orbáni beszédet az OVB
ostorozásáról, melynek hatására esetleg leváltják az egész testületet, vagy
valamelyik nagyobb rendszerbe olvasztják be. Akár egy, az Emmi, vagy
közvetlenül Lázár János alá szervezett új államtitkárság alá.
A Tavares-jelentés után azonban talán
mégsem fogja a miniszterelnök ennyire nyilvánvaló jelét adni a demokrácia
magasról történő ellátását illetően. A soros ürülékkel. Az OVB döntése ugyanis
kevés ahhoz, hogy a trafikokkal kapcsolatban bármilyen népszavazást tartsanak.
Ahhoz még aláírások százezrei is kellenek. Az teljesen nyilvánvaló, hogy az
aláírásgyűjtést eléggé el lehet lehetetleníteni akkor, ha az önkormányzatok is
úgy akarják. Márpedig a kormánypárti befolyás alatt álló önkormányzatok nem
menne ritkaságszámba. Előfordulhat, hogy az aláírásgyűjtő helyeket a forgalmasabb
helyeken hiába fogja keresni az átlag halandó. Arról nem is beszélve, hogy
csekély befektetéssel megoldható a helyi konkurencia megszervezése is. Mondjuk
aláírást gyűjtetni a trafikok első alkoholos éjszakai jogáért, ha már a KDNP-nek sem tetszik
a trafik-tivornya. Az OVB-nek beadatni egy ilyen kezdeményezést aligha
jelenthet nehézséget. Például a teljes békemeneteket megszervezni képes, és
kormányzati támogatást élvező CÖF-fel. Miközben természetesen a potenciális aláírókat
is meg lehet félemlíteni akkor, ha az aláírásgyűjtő pontok közelébe valami
hungarizmussal rokon szervezet fog pultot üzemeltetni.
A lehetséges forgatókönyvekben
természetesen az előző pontot kiegészítheti egy újabb kommunikációs offenzíva.
A főpróbája ennek hoppálilag
lezajlott akkor, amikor a baloldalra próbálták a kisvállalkozó-ellenességet rátolni
trafikügyben. Azt pedig már korábbról tudjuk, hogy a diákmozgalmaktól, a
jégesőig mindenről a Bajnai-gárda tehet. Ezt annak idején Kósa Lajos dobta be.
Még márciusban. Azonban az ország legavatottabb válságügyi szakértőinek egyikét,
akinek nem kis része volt a deviza-adósokat sújtó árfolyamproblémák
elindításában, azóta sokat idézték ezügyben. Az említett gárdát, ellentétben a
belügy által hallgatólagosan támogatott, de különben jogerősen feloszlatott
másikkal, ugyan még senki sem látta, de ez semmit sem jelent. Az OVB döntését
tehát nyugodtan rá lehet fogni. Esetleg az OVB egyes tagjait rábeszélni a
nyilvános beismerésre, hogy az említett gárda által megfélemlítve járultak
hozzá a trafik-mutyi elleni döntéslánc-szem jóváhagyásához.
Eközben persze nyilván érik a B-terv is
valahol a kormányközeli szakértők retortáiban. Azt ugyanis már tudjuk, hogy a
trafikok ügyében erősen exponálódott Lázár Jánoshoz került az EU-s ezermilliárdok
felügyelete. Márpedig az is nyilvánvaló, hogy amennyiben a trafikok termékkörével
és árrésével foglalkozó népszavazások minden előkészület ellenére sikeresek
lesznek, akkor a haverok tönkremehetnek. Erre az esetre pedig egyáltalán nem
baj, ha kialakul egy kompenzációs rendszer, ami kisegíti a nemzeti trafikok népszavazás-károsultjait.
Akár az országnak adott EU-s pénzekből.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése