Szakály Sándornak, a Fidesz által patronált
Veritas Történetkutató Intézet vezetőjének, a zsidóság deportálásával
kapcsolatos egyik véleménye
napok óta kering a médiában. A kijelentést sokszor idézték,
és a Demokratikus Koalíció a lemondását is követelte. Aztán az igazgató úr megjelent az ATV-ben és egy igen kínos magyarázkodásnak is
beillő interjút adott, amit többen is idéztek még aznap este.
Ha valaki azt hitte volna, hogy bejelenti a
lemondását, akkor mérhetetlenül tévedett. Ellenben Szakály Sándor, aki
történésznek hivatja magát, azt fejtegette, hogy bár tévedhetett, bűntudata
nincs. A HVG közleménye szerint bocsánatot
kért azoktól, akiket esetleg megbántott. Ezzel szemben, pusztán
magánvéleményem az, hogy Szakály Sándor egyrészt nem úr, másrészt egy szemét
ember. Az ugyanis, aki akár teljes falvak egyes etnikai népességének
„eltüntetését” idegenrendészeti eljárásként kezeli, annak legfeljebb átvitt
értelemben lehet igaza. A magyar csapatok idegenként megjelentek, és a német
fasiszták szája íze szerint rendet tettek, illetve rendészkedtek. Egyébként
Randolph L. Braham műveiben, ha jól sejtem, az idegenrendészet kifejezés nem fordul
elő.
Ez azért lényeges, mivel az említett
TV-interjúban Szakály Sándor az említett Holocaust-kutatóra hivatkozva érezte
úgy, hogy neki tulajdonképpen teljesen igaza van. Ezzel szemben az említett
szerző ezt írja például a magyar megszállásról:
„Kárpátalján jártak el a legnagyobb
kíméletlenséggel, zsidó közösségek egész sorát úgy távolították el, hogy
egyetlen ember nem maradt belőlük. A rendelkezés értelmében mindenki háromnapi
élelmet vihetett magával, de ennek beszerzésére nem adtak módot, az emberek
csak azt tudták hamarjában összeszedni, amit éppen odahaza találtak. Alig
lakoltatták ki őket, a helyi keresztények feltörték és kifosztották az
elhagyott lakásokat.
A lefogott zsidók nyugtalanságát azzal a KEOKH-mesével
próbálták lecsillapítani, hogy közölték velük: Lengyelországba küldik őket, és
ott megkapják azoknak a hitsorsosaiknak a házait, lakásait, akik a szovjet
csapatokkal együtt arról a területről elmentek.
”
Az teljesen világos, hogy a megszállás
során a civil lakosság automatikusan állampolgárságot vált. A józan ész, és az
emberség jogán mindenképpen. Innentől nem tekinthető „idegen”
állampolgárságúnak. Amellett az legalább ilyen nyilvánvaló, hogy a fegyveres
erőkkel szemben a civil lakosság mindig kiszolgáltatottnak tekinthető. A kiszolgáltatottsággal
visszaélők pont olyan szemetek, mint azok, akik gyermekeket erőszakolnak meg,
lekötözött nőket vernek félholtra. S igen, a magyar csapatoknak azok a vezetői,
akik ezt eltűrték, illetve még parancsot is adtak a teljes zsidó népesség eliminálására,
kimerítik ezt a kategóriát. Nem menti őket semmi. Az sem, ha az ellenfél
esetleg hasonló bűnökben találtatik bűnösnek. Legfeljebb egymással
vitatkozhatnak a szemétládában való helyfoglalás sorrendjéről. A Kárpátalján
különben a „lebonyolítás technikai
részleteit a csendőrség részéről Kricsfalussy-Hrabár Endre alezredes és Ághy
őrnagy, valamint a kárpátaljai határrendőrség főnöke, Meskó Arisztid dolgozta
ki. A vezérkarnál szolgáló Sáska Elemér ezredes állítólag egyeztette a terveket
a Gestapóval”. Mely Gestapó aligha volt egy zsidóbarát szervezetnek
tekinthető. Legfeljebb a Veritas igazgatója szerint.
De térjünk vissza az idézethez. Az ott
szereplő KEOKH, akinek a deportálandó lakosság számára a fedősztorit kellett
biztosítani, nem más, mint a Szakály által emlegetett Külföldieket Ellenőrző
Országos Központi Hatóság. Erről az 1930-ban alakult hatóságról eredeti
koncepciójában azt érdemes tudni, hogy svájci mintára, és akár méltányosnak
tekinthető céllal alakult. A II. világháború, és nem kis részben a kormányzat
nyomására átalakult. Erről Braham így ír:
„A KEOKH eredeti rendeltetése az volt,
hogy felügyeletet gyakoroljon, de lassacskán elnyomó szervvé változott.
Törekvése az volt, hogy a zsidóknak lehetőleg minél nagyobb hányadát
KEOKH-joghatóság alá vonja, ezért azt az utasítást adta, hogy magyar
állampolgárnak csak az a zsidó személy tekinthető, akinek magyar
állampolgárságát igazoló bizonyítványa van. Mindenki más, még ha Magyarországon
született is, a KEOKH fennhatósága alá került. A KEOKH nyilvántartásában a
harmincas évek végére már 8000 ilyen név szerepelt. Soknak közülük
Magyarországon születtek a szülei, másoknak a rokonságában olyanok voltak, akik
az első világháborúban magyar oldalon harcoltak és hősi halált haltak.”
Az 1941-es évre tehát már világosan
látszik, hogy a KEOKH nem más, mint a zsidók szervezett összegyűjtésének a
fedőszerve. Még akkor is, ha valóban sok, más országban található otthonából
elűzött ember került Magyarországra. Őket, szintén, akár az emberség jegyében
is, megillette volna a menekülteknek kijáró védelem. Az, hogy az említett
szervezet aktívan segíti a zsidók „összefogdosását” és gyűjtőhelyekre
szállítását, alapvetően ignorálja azt, hogy ténykedése „idegenrendészeti” lett
volna. Már csak azért is, mivel a zsidók jogfosztási folyamatában sokan
indokolatlanul vesztik el az állampolgárságukat. Nem véletlen, hogy Braham az idegen
szót következetesen idézőjelben használja a KEOKH tevékenységével kapcsolatban. Ezt
egy történésznek illene tudni. Illetve, ha már egy neves szaktekintélyre
hivatkozik, akkor illene annak mondanivalóját tiszteletben tartani.
Még akkor is, ha az 1922-ben született,
nemzetközileg elismert szaktekintéllyel bíró Randolph L. Braham esetében nem
tart attól, hogy betelefonál a TV-műsorba és ki kéri magának a csúsztatásokat.
Beleértve az 1941-es deportálások kapcsán mondottakat. Az, hogy a Kárpátalján
mit művelt a Szakály szerint alighanem a Holdról érkezett haderő, már
említettem. Beleértve azt is, hogy fasiszta fedőszervként mennyire lehet mentő
körülményként hivatkozási alap a KEOKH, mint szervezet. 1941-ben
Kamenyec-Podolszkba történt deportálás kapcsán azért még sikerül felsőfokba
ragoznia a Szakály Fidesz-elvtársnak a helyzetet. Kifejti, hogy: "Ezért nyilván a magyar társadalom valamilyen
szinten felelősséggel tartozik megkövetni ezeket az embereket". Nos!
Az említettek kapcsán nem valamilyen szinten, hanem teljes mértékben felelősség
terheli társadalmat. A szembenézés felelőssége. Mert lehet feleslegesnek
tartani a múlton való rágódást, a múlt hibáinak eltagadása viszont egyenes
útként visz azok ismételt elkövetése felé.
A deportálásokra visszatérve Braham például
a galiciai transzport kapcsán ezt írja:
„A kabinetben állítólag egyvalaki
ellenezte a tervet: Keresztes-Fischer, s ő tiltakozott is ellene. De véleményét
nem vették figyelembe. A minisztertanács tagjaira meggyőzően hatott az az érv,
hogy a zsidókat csupán azért teszik át Galíciába, mert ott munkát és
megélhetést találnak, de nem kezelik őket „idegenekként", mert ez már a
magyar kormányzat alá eső terület.”
S ez különben sokban választ ad az egész
addigi magyar vezetés tisztára mosásával kísérletező felvetésekre is. A többség
nyakig benne volt a népirtásokban. Természetesen Szakály Sándornak meg lehet
erről a magánvéleménye, és kivonulhat lendített jobb kézzel is a fenébe. A
torzításaival, csúsztatásaival megalapozott magánvéleményem fentebb olvasható.
Amit már csak azért fenntartok, mert a TV-műsorban megtehette volna, hogy a
visszavonulását jelenti be. Ettől a nézetei éppen olyan hulladékok lennének, de
legalább a gerincesek közé sorolható lenne. Így önmagát léptette le a kuka
aljára tapadt meztelencsiga szintjére. Amely szinten nyilván van az a pénz,
amiért a kormánykampányt a szélsőségeknek tett gesztussal képes megtámogatni.
Gusztus dolga.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése