Az ominozus kép az Origo-n |
Dúró Dóra valószínűleg úgy ítélte meg, hogy a kulturális bizottság
rég szerepelt a hírekben. Meg a Jobbik. Meg a népszaporulat. Ezért elefántot
fújt a bolhából. Némi segedelemmel a médiától. A humanizmus jegyében ezt a
segítséget kár is lenne tőle, a nagy magyar anyától megtagadni. Fújjuk. Mert
fújhatjuk.
Az ügy ott kezdődött, hogy rendeztek egy kiállítást. Nem
a menekültek gyermekei számára az aszfalton, hanem a Jobbik Ifjúsági Tagozat
művészeti pályázatának égisze alatt, ahol a képviselő-asszony zsűritag volt.
Itt fényképezték le a „Kirakós homoszexuális szülők gyermekei részére” című,
szerinte „egyszerűen nagyszerű mű” előtt. Amelyen három kirakós-forma látható.
Nagyjából azzal az ábrázolásmóddal, ahogy a gyermekeknek szánt könyvekben
illusztrálják a humán szaporodásbiológiát. Amikor az apagép és az anyagép
összedugja, amijük van, és abból születtél Te is kedves olvasó. Ha egy ilyen
könyvet ovis korban megmutatnak a gyermeknek, akkor 9-10 éves korban is tudni
fog vele mit kezdeni. Remélhetőleg inkább csak teoretikusan. Miközben minden
más esetben valóban lehetnek kérdőjelek a fejében. A kérdőjel ugyanis nem a felháborodás,
hanem az információhiány jele. Az arra való figyelemfelkeltés, hogy ilyen
esetekben a szülőnek bizony le kell ülni, és beszélgetni erről a gyermekkel,
forradalmi jelzés a Jobbik berkeiben. Ami egy olyan pártban különösen
forradalmi, ahol a világot homofóbok és heterofóbok egyszerű halmazára osztják.
Ahogy ezt kiolvashatjuk Dúró Dóra szavaiból.
Akinek különben, kulturális bizottság-vezetőként illene
tudni, hogy a homofóbia elítélése nem jelent automatikusan heterofóbiát. A
világ történéseiben, nem tagadva a szexualitás fontosságát, a szexen kívül más
is létezik. Még akkor is, ha az említett kép ábrázolás-világa erre teszi a
hangsúlyt. valamint Dúró Dóra érvkészlete is, amelyben a „gyerekem van, és ez
mindent visz” vezérelv érvényesül. Nagyjából azt sugallva, hogy az a nő, aki
nem dug rendszeresen, illetve nem szül rendszeresen, az tulajdonképpen nem is
ember. Érvei semmit sem jelentenek, és különben is: minek van. Alig rugaszkodva
el attól a vargaistváni Fidesz-érvtől,
amelynek keretében a családon belüli erőszak oka a hitvesi ágyban zajló alulteljesítés.
A „feküdj, vagy pofon lesz” pedig szinte már rendben is van. Főleg, ha van egy
vak komondor is a közelben. De maradjunk az említett rajznál.
Annyiban is, hogy amennyiben az valóban 9-10 éves
lányokat ábrázol, akkor az üzenete nem is annyira homofób, mint rémes. Már
akkor, ha az említett ovi-könyvi tematikán túllépünk. Akkor arról is szólhat,
hogy ennek a korosztálynak azt üzeni: létesíts mielőbb szexuális kapcsolatot!
Amennyiben nem tudod, kivel hogyan, kérdezd meg. De csináld! Amely üzenet már
nem is annyira homofób, mint pedofil. Mely üzenetet egy pedagógusnak, egy
szülőnek akár a gyermeki firkák világából is illik tudni kiemelni. Egyszerűen
azért, mert, hogy az ördögbe tudná megvédeni a gyermeket egy veszélyszituációból,
megtörténte esetén pedig átsegíteni a gyermeket a krízisen, ha nem ismeri fel a
jelzéseket. Márpedig, ha egy kislány a rajz alapján pontosan tudja, hogy mit
kell kezdeni szexuális helyzetben, akkor lehet, hogy érdemes elbeszélgetni
vele. Nem nemzeti anyaként, hanem „csak” anyaként, pedagógusként.
De persze elengedhetjük ezt a szálat is. Attól a kép még
mindig a szexualitásra koncentrál, azt helyezi a centrumban. Minden kapcsolat
meghatározójaként, és akár minden emberi értéket felülíró entitásként. Ebben az
esetben Azt üzeni a kislányoknak, hogy a szexualitás mindent visz. Mintegy
felkészítve őket a karrier-prostituált szerepére. Arra, hogy lehetsz ostoba,
lehetsz embertelen, lehetsz szinte bármilyen. A lényeg, hogy jól feküdj. Akkor
lesz pénzed, beosztásod, és akár állóképes sofőröd is. Ha kell, jó pénzért.
Szinte teljes mértékben visszaigazolva „Pistának
jó lesz” botrányban megismert szemléletet. Vérbelien ifjú jobbikos
művészként.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése