Szél Kálmán téri zöld Fotó: EISimay |
Ma ismét megállapíthattam, hogy
nem az ókorban élünk. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy az ókori utak
némelyike máig járható. A mai utakat meg, helyenként, láthatóan nem lehet még
évekig sem háborítatlanul használni. De hát, ugye, a fejlődésnek ára van. Ám
azt, akinek ez jelenti a perspektivikus fejlődést, szívesen elküldeném egy
sajátos sportág próbafutamára. A gipszben futásra.
Ennek keretében összegyűjteném
a Budapest közlekedéséért és a városvezetésért felelős szájtépőket a Moszkva
tér közepére. Mindkét lábukat combközépig begipszelném, majd adnék a kezükbe
egy-egy mankót. A helyben található tájékoztatási rendszer jobb élvezete
érdekében a fülükbe némi viaszt tömnék. Mert az 56-os villamos éppen aktuális
megállójában csak magyar nyelven hangzik el nagy ritkán a magyarul is
használhatatlan információ az 59-es villamos éppen aktuális közlekedéséről.
Mert azt gondolom a tervezők sem gondolták komolyan, hogy mindenki alanyi jogon
ismeri a főváros összes útvonalát. Ebben az esetben az, hogy időnként belebrekegik
a levegőben, hogy a Margit körútról indul az 59-es villamost pótló 59B
villamost pótló busz, az igencsak szerény információ. a hülye külföldi meg
eresszen gyökeret. Mi a fenéért jön Budapestre. S ha már ide ette a fene, akkor
menjen taxival.
Tehát a gipszben futókat a
megfelelő felszerelés biztosítását követően felkérném, hogy a téren száradó fák
tövétől az Onkológia, majd a Böszörményi út elejének érintésével jusson el a
Móricz Zsigmond körtérre. Onnan a Bartók Béla útnak mondjuk a második háztömbjéig
Ezen ellenőrző pont érintésével keressék fel a Szent Gellért teret, majd a Batthyány
tér érintésével jussanak vissza a kiindulási pontra. A taxi természetesen
tiltott tömegközlekedést és lépcsőt pótló eszköz a számukra. A különösen nagyszájú
városrombolóknak alkalmazni lehetne egy pesti kitérőt. Az ideiglenes
városlezárások megtekintésére. A kevésbé nagyszájúak megtehetik ugyanezt az
útvonalat kerekes székkel. Annak érdekében, hogy maradéktalanul kiélvezhessék
azt, amit jelenleg Orbánia bűnös városának lakói kénytelenek elviselni a
véletlenszerű városátrendezések következtében. Mely büntetés első, és
legnyilvánvalóbb tétele nyilvánvalóan a tajparaszt Tarlós hivatalba segítése
volt.
De az is nyilvánvaló, hogy
amennyiben a Bartók Béla utat, záros időszakon belül ennyit kell felbontani,
akkor valami nagyon nem stimmel. Vagy a kerület vezetésével, amely képtelen
felszólítani a munkálatokban érdekelteket a munkák összehangolására. Vagy a
kivitelezőkkel, akik egy rohadt csövet nem képesek úgy lerakni, hogy közben
mások, ugyanannak a lezárási, felbontási ciklusnak a keretében, de másutt a
síneket csesztethessék. Vagy a tervezőkkel, akik szerint mindez így szép és
tervszerű. Mely utóbbi esetben a tervezőket nemhogy az egyetemre, de az óvoda
nagycsoportjába sem küldeném vissza. Mert ott, amennyiben a fakocka-várat így
építenék, úgy vágná szájon őket a konkurens, és tervezettebben építeni akaró
kiskölök, hogy hazáig szipognának. De persze felmerülhet az is, hogy a
munkálatok szükségességét kiíróval van baj. Azzal, hogy nem tud egyszerre
akkora összeget biztosítani, amennyiből valamennyi szabadrabló egy menetben jól
lakhatna. Ám ilyen feltételezéssel nem élhetünk egy országban, ahol harcolnak a
konkurencia ellen, és az országvezetés az igazmondásáról híresen éli sanyarúan
nélkülöző mindennapjait.
Azért minden esetre megnézném,
amint az említett grémium végigbotorkál egyik megállóból a másikba, majd
hegynek fel, hegynek le, hogy aztán ki tudja, hol bukkanjanak elő valami kis
utca végén. Ahonnan esetleg mankózhatnának vissza. Mert éppen ott nem férnek át
a maradék résen. Ahol szabálytalanul bár, de talán át lehet nyomakodni. A
gipszben futás bajnokainak pedig a véleményére akkor lennék kíváncsi, amikor
túl jutottak a kiránduláson. Mert egy irodában ülve, közpénzen szónokolva
elhiszem, hogy nagy a pofája a tisztelt társaságnak. Miközben az egész város a
hülyeségük miatt szív, mint a torkos borz.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése