2015. szeptember 6., vasárnap

Szívás lehet Erdő Péternek lenni

Forras: Wikipedia
Túlságos illúziói talán sokaknak korábban sem voltak Erdő Péter politikai viszonyrendszerét illetően. De talán bocsánatos is lehetett volna sok megnyilatkozása, vagy azok hiánya. Talán hallgatólagos védelmet kapott mind ő, mind a testvére attól a kormányformációtól, amelyben ott van a klerikális lobby-platform. De arra talán ő sem számított, hogy nem az ellenzék kezdi ki, hanem a pápa szívatja meg.

Pedig milyen szépen felépített, a neohorthystáknak és szakálysándoroknak is alighanem tetsző nyilatkozatot tett a minap. A menekültekkel kapcsolatban. Csupa kecs, csupa szépség, csupa törvénytisztelet. Félvállról a zsidótörvényeket is legalizáló, és minden menekültet kirekesztő, az uralkodó kormányzatnak lefekvő nyilatkozatot. Igazán hatalom, és szélsőség-, és Kajafás-konform nyilatkozatot. Istennek és az ő fiának törvényeit egy mozdulattal Orbán sleppjének feneke alá lökő szép, és hatalomnak tetsző nyilatkozatot. Mert Erdő Péter körültekintő ember. Körültekint, mielőtt a nyelvét a megfelelő helyre illesztené. S akkor jön ez a renitens I. Ferenc, és elkezd belebeszélni az éterbe. Csak úgy! Nem egyeztetve sem Semjénnel, sem Orbánnal! Pedig csak pápa.

Mert miközben, a hatalommal lezsírozva, Erdő Péter embercsempészetnek definiálta azt a helyzetet, ha az egyház menekülteket fogadna be, a pápa képes meghirdetni a plébániák megnyitását a menekült családok előtt. Alighanem komoly dilemma elé állítva ezzel a katolikus egyház magyar képviselőit. Mert akkor most a Bibliának, vagy Orbánnak kell-e engedelmeskedniük? Már akkor, ha keresztények. Mert ha erdőpéterek, akkor nem kérdés. Még akkor sem, ha legoklevelesebb erdőpéter már gőzerővel az Erdő Péter nevű szerecsen kimosdatásába kezdett. Megmagyarázandó, hogy az a mondat, amit idéztek tőle, az nem is azt jelentette, és még ki is ragadták a nagy egészből. Amire különben kétségtelenül hajlamos lehet a sajtó. Különösen akkor, ha a nagy EGÉSZ a nyilatkozó fejében marad, és csak egyes mondatok hagyják el a száját. Melyeknek persze meg lehet a maga összefüggésrendszere. De azért azt, hogy az egyház embercsempész lenne, ha befogadna menekülteket, kicsit nehéz másként értelmezni, mint az egyház önelhatárolódását a menekülteken való segítéstől. Még akkor is, ha vannak olyan egyházi személyek, akik képesek a fent említett elhatárolódást ignorálni. S minden tisztelet kijár Várszegi Asztrik főapátnak, amiért megnyitotta Pannonhalma kapuit a nagy bécsi menetelésben megfáradt menekültek számára.

A pannonhalmi főapát talán nem értesült arról, ami Erdő Péter mosakodásában úgy szerepel, miszerint korábban „nagyobb összefüggéseiben arról volt szó, hogy sok jogi akadálya van a menekültekkel való munkának”. Ami különben nem igazán tompítja a korábbi kijelentését. Mert attól, hogy a kétségtelenül meglevő adminisztrációs problémákra hivatkozik a bíborosok egyike, attól az nem jelent mást, hogy a törvényi tekervényeknek való megfelelést elébe helyezte a Jézusi emberség kötelmének. Az embercsempészetre vonatkozó kijelentésével kapcsolatban pedig mit is mond Erdő Péter: „Félreértés ne essék, nem az én álláspontom volt”. S ezt első szóra el is hihetjük. Ez a kormány, a neohorthyzmus előtt fejet hajtó hatalom álláspontja.

Erdő Péternek, úgy is mint katolikusnak, vagy akár mint embernek, bőven elég lett volna azt mondani, hogy:„a kormány törvényei ezt állítanák, de az egyház ezt figyelmen kívül hagyja”. Azonban Erdő Péter nem elhatárolja magát és egyházát ettől az állapottól, ettől az állásponttól, hanem megmagyarázza, hogy miért teszi magáévá. S valószínűleg föl sem fogja, hogy ez miért baj.

I. Ferenc pápa helyette is megtette a magyar kormány képviselte szemlélettől való elhatárolódást. Csak nehogy a végén Erdő Péter kiátkozza. Mert az teljesen világos, hogy a bíboros nem érti miért nagyon gáz az, amit mondott. Illetve nem mondott.

Andrew_s

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Comments on Facebook