Forras: Wikipedia |
Túlságos illúziói talán sokaknak korábban
sem voltak Erdő Péter politikai viszonyrendszerét illetően. De talán bocsánatos
is lehetett volna sok megnyilatkozása, vagy azok hiánya. Talán hallgatólagos
védelmet kapott mind ő, mind a testvére attól a kormányformációtól, amelyben
ott van a klerikális lobby-platform. De arra talán ő sem számított, hogy nem az
ellenzék kezdi ki, hanem a pápa szívatja meg.
Pedig milyen szépen felépített, a
neohorthystáknak és szakálysándoroknak is alighanem tetsző nyilatkozatot tett a
minap. A menekültekkel kapcsolatban. Csupa kecs, csupa szépség, csupa törvénytisztelet.
Félvállról a zsidótörvényeket
is legalizáló, és minden menekültet kirekesztő, az uralkodó kormányzatnak
lefekvő nyilatkozatot. Igazán hatalom, és szélsőség-, és Kajafás-konform
nyilatkozatot. Istennek és az ő fiának törvényeit egy mozdulattal Orbán
sleppjének feneke alá lökő szép, és hatalomnak tetsző nyilatkozatot. Mert Erdő
Péter körültekintő ember. Körültekint, mielőtt a nyelvét a megfelelő helyre
illesztené. S akkor jön ez a renitens
I. Ferenc, és elkezd belebeszélni az éterbe. Csak úgy! Nem egyeztetve sem
Semjénnel, sem Orbánnal! Pedig csak pápa.
Mert miközben, a hatalommal lezsírozva, Erdő
Péter embercsempészetnek definiálta azt a helyzetet, ha az egyház menekülteket
fogadna be, a pápa képes meghirdetni a plébániák
megnyitását a menekült családok előtt. Alighanem komoly dilemma elé állítva
ezzel a katolikus egyház magyar képviselőit. Mert akkor most a Bibliának, vagy
Orbánnak kell-e engedelmeskedniük? Már akkor, ha keresztények. Mert ha
erdőpéterek, akkor nem kérdés. Még akkor sem, ha legoklevelesebb erdőpéter már
gőzerővel az Erdő Péter nevű szerecsen kimosdatásába kezdett. Megmagyarázandó,
hogy az a mondat, amit idéztek tőle, az nem is azt jelentette, és még ki is
ragadták a nagy egészből. Amire különben kétségtelenül hajlamos lehet a sajtó.
Különösen akkor, ha a nagy EGÉSZ a nyilatkozó fejében marad, és csak egyes
mondatok hagyják el a száját. Melyeknek persze meg lehet a maga
összefüggésrendszere. De azért azt, hogy az egyház embercsempész lenne, ha
befogadna menekülteket, kicsit nehéz másként értelmezni, mint az egyház
önelhatárolódását a menekülteken való segítéstől. Még akkor is, ha vannak olyan
egyházi személyek, akik képesek a fent említett elhatárolódást ignorálni. S minden
tisztelet kijár Várszegi Asztrik főapátnak, amiért megnyitotta
Pannonhalma kapuit a nagy bécsi menetelésben megfáradt menekültek számára.
A pannonhalmi főapát talán nem értesült
arról, ami Erdő Péter mosakodásában úgy szerepel, miszerint korábban „nagyobb összefüggéseiben
arról volt szó, hogy sok jogi akadálya van a menekültekkel való munkának”.
Ami különben nem igazán tompítja a korábbi kijelentését. Mert attól, hogy a
kétségtelenül meglevő adminisztrációs problémákra hivatkozik a bíborosok
egyike, attól az nem jelent mást, hogy a törvényi tekervényeknek való
megfelelést elébe helyezte a Jézusi emberség kötelmének. Az embercsempészetre
vonatkozó kijelentésével kapcsolatban pedig mit is mond Erdő Péter: „Félreértés ne essék, nem az én álláspontom
volt”. S ezt első szóra el is hihetjük. Ez a kormány, a neohorthyzmus előtt
fejet hajtó hatalom álláspontja.
Erdő Péternek, úgy is mint katolikusnak, vagy akár mint
embernek, bőven elég lett volna azt mondani, hogy:„a kormány törvényei ezt állítanák, de az egyház ezt figyelmen kívül
hagyja”. Azonban Erdő Péter nem elhatárolja magát és egyházát ettől az állapottól,
ettől az állásponttól, hanem megmagyarázza, hogy miért teszi magáévá. S valószínűleg
föl sem fogja, hogy ez miért baj.
I. Ferenc pápa helyette is megtette a
magyar kormány képviselte szemlélettől való elhatárolódást. Csak nehogy a végén
Erdő Péter kiátkozza. Mert az teljesen világos, hogy a bíboros nem érti miért nagyon gáz az, amit mondott. Illetve nem mondott.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése