A január a változások, és azok életbe lépésének ideje. Így
aztán az iskolák államosítása is mától tekinthető törvényileg befejezett
ténynek. Annak a júliusban, július 27.-én, kihirdetett törvénynek
az alapján, ami létre hozta a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot. Ez az,
amelynek a tanévkezdő
tájékoztató szerint: „2013. január 1-jéig
véglegesedik a struktúrája, amikor átveszi az összes, addig települési
önkormányzati fenntartású köznevelési intézményt (az óvodák kivételével), a
köznevelési feladatok állami feladattá válása miatt”. Ha valaki erre a véglegesedett
struktúrára, a szervezet honlapjára
kattintva lenne kíváncsi, azt ebben világért sem akarnánk zavarni. Kíváncsinak
lenni szabad, választ meg amúgy sem kap az érdeklődő.
Elvégre egy olyan kis szervezetecske honlapját, aminek
működése „országszerte
2748 intézményt, 126 ezer pedagógust és 1,2 millió diákot érint”, igazán
kár is lenne valami különleges prioritással kezelni. Alighanem valahogy úgy
alakult a sorsa, hogy létére permanensen felkészültek a létrehozók. Mint a régi
kabarétréfában a télre a köztisztasági cég. Igaz, a tél vagy hoz havat, vagy
nem. A KIK esetében azonban ilyen apelláta sincs. Törvény mondta ki a
létrejöttét, és így alighanem lehetett tudni, hogy ilyen intézmény márpedig
lészen. Hogy a KIK-nek rövidített intézmény hivatalos honlapjában miért „klik”-nek
rövidítik? Talán azért, mert a billentyűzeten egyszerre sikerült megnyomni a
két billentyűt, és egy említetten csekély szerepű intézetnél ilyen kicsire nem
adnak. A nagyobb, meg mint a mondás is tartja: nem számít. Esetleg a nagyobb
fejlesztésekre, mivel a honlapon 2013. január 2.-án még azt olvashatjuk „Köszöntő”
gyanánt, hogy a honlap fejlesztés alatt áll.
Aki tehát odaklikkel a klikre, az le is pattan.
Nyilvánvalóan azért, mert az emberi erőforrásokért felelős informatikai szakszemélyzet
tagjai is odafigyelnek ránk. Mert ugyebár, aki kíváncsi az hamar megöregszik. Az
Emmi-nél meg nem szeretnék, ha hamar megöregednénk, tehát kár is kíváncsiskodni.
Azért persze érdemes megjegyezni, hogy aligha az informatikusok tehetnek arról,
hogy így áll a helyzet. Elvégre az állásajánlatokról szóló rész is fejlesztés
alatt áll. De azért sem, mert egy honlapra elemeinek bekötése nem akkora
informatikai bravúr, amit ne lehetne gyorsan megvalósítani. Még a szétverve-átalakított
szakképzési rendszer informatikaképzésén megszerezhető tudással is. Ehhez
azonban adatok, anyagok kellenek. Amikor tehát például a „Dokumentumok” menüpont
mögött sem találunk semmit, akkor valószínűbb, hogy tényleg nincsenek
dokumentumok.
Van tehát egy intézményünk, ami az egyházi iskolákon kívül
mindent felügyelni fog, de csak az ott dolgozók névsorát ismerjük. Azt, hogy
milyen szervezeti keretek (SZMSZ) között, milyen felelősséggel és mit fognak
tenni, az titkos. Talán az SZMSZ-t sem sikerült összeütni az eltelt hónapok
alatt. A kérdés persze kívülállóként is érdekes lehet, de ott vannak az
országban szerteszét ügyködni kezdő tankerületi igazgatók. Őket novemberben kinevezték,
és a névsoruk például még ezen az összegányolt honlapon is elérhető.
Elektronikus levélcímmel, telefonszámmal. Igazán rossz lehet úgy dolgozni, hogy
talán fogalmuk sincs arról, hogy milyen szervezeti keretek között kell
működniük. Bár, lehet, hogy őket meg ezzel védi a minisztérium. A konspiráció
szabályai szerint csak a közvetlen beosztottakat és a közvetlen főnököt
ismerik. Így nyugodtan vonogathatják a vállukat a szülőkkel, iskolai
dolgozókkal szemben. Még csak nem is hazudnak talán, amikor a lényegi
kérdésekre nem tudják a választ. Talán a mondóka alapján toborozták a gárdát: „Ki
játszik ilyet, majd megmondom milyet”. Az érintett tanárok, a milliónyi diák
szülei meg fogják be a szájukat, ne ugassanak bele mindenbe, és főleg ne kíváncsiskodjanak.
Közük se hozzá.
Andrew_s
Mit is vártunk...
VálaszTörlés+1 No igen. Sajnos.
Törlés