Vajon mit szólna a mai oktatáspolitikához. Forrás: Partyponty |
Az, hogy az államosított iskolákat felügyelő államilag létrehozott
szerv honlapja alapján ember meg nem mondja, hogy miként is áll fel a
felügyelet struktúrája, már szóltam.
Ahogy hiányzik a korábban említett SZMSZ-e is a KIK-nek. De kérdéses annak rendezése is, hogy mi legyen az iskolák működési rendjével mindaddig, míg azok új SZMSZ-ét el nem készítik. Az azonban legalább annyira érdekes lehet, hogy magában az oktatáspolitikában, annak irányításában várható-e
általános változás? Olyan, amit például személyi változások jeleznének. Nos,
Hoffmann Rózsa nyilatkozata
szerint, a világ jöhet és mehet, az oktatáspolitika romokban is heverhet,
de ő marad. Maradhat, hiszen valószínűleg megerősítést kapott Orbán Viktortól,
hogy teljesen megfelelő szócső, és eredményesen zengi vissza a kisebbik
kormánypárt nevében azt, amit a fülébe súgnak.
Mert, miként azt Hoffmann Rózsának az orbáni keretszám-, és
ponthatár-nyilatkozatok idejére való visszavonultsága is mutatta, ebben neki
nincsen szava. Mikrofont azért adtak a kezébe, és így nyugodtan mondhatta a
riporter képébe, hogy „kiállok a diákokat megillető demokratikus szabadságjogok
tiszteletben tartásáért”. S ez nagyon derék kijelentés, mert azt sugallja, hogy
a KDNP delegálta államtitkár-asszony mossa kezeit például a diáktüntetések
alatti rendőri fellépésért. Tenni, az ismételt fizetésemelési ígérvény asztalra tételén kívül, amúgy sem tesz sokat. Tehát legalább kezet
mos. Azért ellenben nem kezet mos, hanem büszkeséggel említi, hogy „az utóbbi
két és fél évben óriási munkával több, mint negyven jogszabályt” sikerült a
kétharmad biztosította hatalmas szakmai viták kereszttüzében összeállítani. S
fel sem merül az oktatáspolitikusban, hogy ez nem siker, hanem egy igen szomorú
statisztika. Ráadásul a szakmai tartalomtól is függetlenül.
Azt jelzi ugyanis, hogy Hoffmann Rózsa nem az
oktatáspolitika stabilan tartásában, az iskolai körülmények tervezhetőségében
látja a sikert, hanem abban, hogy szinte mindent sikerült jogszabályokkal
megrángatni. Egy olyan ágazatban, ahol kulcsfontosságú lenne a stabilitás, a
kiszámíthatóság. Erre az sem kellő mentség, hogy elődei sem feltétlen tettek
mást. Azt ugyanis Orbán Viktortól tudjuk, hogy a teljes kormányzat
sikerének érzi az oktatási rendszer felkavarását. Szakpolitikusa pedig még
büszke is rá. Olyan ez, mintha valaki beleugrana a pöcegödörbe, de azzal büszkélkedne
az, akire ráfröccsent az egész tartalom, hogy a milyen szép ívű fejes végén
sikerült elmerülni. Egyébként a becsődölt honlapja miatt említett Klebelsberg
Intézményfenntartó Központot is csak igen sajátos szemlélettel lehetne
sikertörténetként kezelni. Az ugyanis nyilvánvaló, hogy nem véletlenül az
egykor a vallás- és közoktatásügyért összevontan felelős miniszterről nevezték
el.
Forrás: chyl.org |
Azt persze jó lenne tudni, hogy gróf Klebelsberg Kúnó, aki „népiskolai
programja keretében 5000, főként tanyai iskolát létesített, megreformálta a középiskolai
oktatást, bevezetve a reálgimnáziumot”, és megteremtette a felsőoktatás
korszerű műhelyeit, mit szólna a jelen oktatáspolitikájához. Különösen, mivel ő
a tudósutánpótlás biztosításában látta a jövőt. De azt hiszem ez pont úgy nem
érdekli a nevét egy ellentétesen ható oktatáspolitika intézményére biggyesztő
politikusokat, mint Jézus szelleme a KDNP néhány politikusát.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése