Vasárnap még úgy tűnt, hogy a Pride elmúlt. Egyébként
tényleg vége az ideinek. De ez, mint szinte az várható volt, korántsem szegi a
kedvét azoknak, akik a téma kapcsán szeretnék megkapni azt a pár pillanatnyi
népszerűséget. A humanizmus jegyében kár lenne ezt a jogot megtagadni Felföldi
Zoltántól. Már csak azért sem, mert egy
egész fajta nevében nyilatkozik. Szerinte.
A fajta, szerinte, a konzervatív fajta. Így biológiai
érdeklődésem teljében kezdtem olvasni. Várva az antropológiai leírását annak,
hogy első ránézésre miről ismerszik meg a volt lakitelki polgármester
képviselte genetikai entitás. Aztán kiderült: legfeljebb arról, hogy önmagát
tekinti etalonnak. Lenézve, vagy inkább zsigerből kirekesztve mindenki mást. A
konzervatív fajta ezek szerint ego-, és cezaromán lenne? Komoly kérdés. Amit
valószínűleg a magukat konzervatívoknak vallóknak kellene egymás között
tisztázni. Beleértve azt is, hogy a Homo
nemzetség külön faját, a sapiens faj
egyik alfaját képviselik-e? Mert ennek alapvető tisztázásig még az is kérdéses,
hogy a Felföldi-fajta embernek vagy esetleg csak hominidának tekintődjön-e?
Valamint az is bizonytalan, hogy a most publikált nyolc tétel tulajdonképpen
kire, kikre is vonatkozik? Ahogy az, is hogy miért nem hét az a nyolc. A hét
sokkal közelebb lenne a népi hagyományokhoz. De lehetne kilenc is, ahogy Jézus
kilenc boldogság-tételt fogalmazott meg (Mt 5 3-11). Bár a kilencedik közvetlenül a tanítványoknak szól, és nem
általános tétel. Úgyhogy inkább nyolc az a kilenc. Így Felföldi Zoltán talán a
konzervatív boldogság-tételeket adta közre.
A legelső, különben nagyon helyesen, megadja a fogalmi
keretet. Tagadva a „meleg” szó használatát, és globálissá téve a „homoszexuálist”.
Azért persze megkérdezhetnénk a heteroszexualitás bajnokát arról, hogy milyen
kapcsolatnak tekintené egy nők iránt vonzódó nő kapcsolatát egy nőként
viselkedő férfival. Noha, gyaníthatóan a válaszban dominálna az „öőőö...” és az
„izé”. Már csak azért is érdekes lenne a kérdésről alkotott vélemény, mert a
második tételben közli, hogy a homoszexualitás abnormális. Amiből persze nem
következik semmi. Egyszerűem azért, mert a „normális”-„abnormális” kifejezéspár
csak egymáshoz képest értelmezhető. Ráadásul mindkét oldal csak címkézi a
másikat. Magát tekintve „normálisnak”. Elfeledkezve arról, hogy az ember
alapvetően egy hordában élő főemlős. Mely hordában annak idején is meg lehetett
a nagyon fontos szerepe a tényleges szaporodási közösségből való kivonulásnak.
Ha nem így lett volna, akkor az evolúció ugyanolyan ritkává gyérítette volna az
ilyen jellegű determinációkat, mint ami a spontán mutációk gyakorisága. Ez
olyan 10^(-14) 10^(-10) közötti nagyságrendben szokott lenni az élővilágban.
Ami alapján nagyjából 10.000.000.000 – 100.000.000.000.000 emberből egy lenne
homoszexuális. Plusz-mínusz egy nagyságrend. Amiről tudjuk, hogy nem így van.
Innentől Felföldi azon tézise, hogy „teljességgel alkalmatlan az élet továbbvitelére, és abnormális, mert
gusztustalan és életidegen, és a normális embernek ettől teljesen felfordul a
gyomra”, inkább a baromság kategóriába esik. A faj, és nem a szexuálisan
önző egyed, továbbvitelében nyilvánvalóan van evolúciós előnye a
homoszexualitás jelenlétének. Talán éppen az, hogy azoknak az utódoknak a
továbbgondozását szolgálta, akiket a nemi szervükkel gondolkodó alfaszereplők
eldobtak. Genetikailag sem tekinthető teljesen életidegennek, mert akkor az evolúció
dobta volna ki. Marad a gyomor. Amiből legfeljebb az következik, hogy az
ex-polgármester nem szeretne egy férfivel egy ágyban tölteni egy légyottot.
Azonban érdekes lenne egy másik számot is ismerni. A Földön, vagy akár csak a
közvetlen környezetében előforduló olyan nők számát, akik viszont Felföldi Zoltánnal
nem szeretnének egy ágyban ébredni. Ha ezek száma nullánál nagyobb, akkor vajon
ebből az is következik, hogy mindenki, aki nem fekszik le Felföldivel, az gusztustalan
és életidegen szexualitással bír? S ezeket vajon szelíd rábeszéléssel győzné
meg a konzervatív észosztó, vagy az erőszak is beleférne?
A többi tétel zöme ezek alapján szinte szóra sem érdemes.
Mert több részben a kormánypropaganda egyes elemeit, a közképviselt szemellenzők
finom-beállítási használati utasítását böfögi fel. Két szemlélet azonban csak
megér pár gondolatot. Az egyik, hogy a nemi identitásukban nem
Felföldi-fajtájúakat eltiltaná néhány foglalkozástól. A listába bekerült a
tanár, a színigazgató, és a miniszterelnök (mit tudhat Felföldi Orbánról?). De
vajon miért maradtak ki például a papok? Esetleg ezer más foglalkozás
képviselői? Holott a papokról hallhatott valamit, mert olyasmit ír egy ponton,
hogy „szerzetes és házas ember sem lehet
valaki egyszerre”. Azt pedig tudjuk, hogy a rendi homoszexualitás olykor
előfordul. Annyira, hogy Umbert Eco is megemlékezik róla a „A rózsa neve” című
művében.
Az a tétele pedig különösen messzire vezetne a konzervatív
hominidának, hogy „a homoszexuálisokkal
munkájuk során kapcsolatba kerülők lelkiismereti aggály esetén ne legyenek
kötelesek végrehajtani bizonyos – munkájukból egyébként adódó – feladatokat”.
Az égő házba berontó tűzoltó tehát először kérdezze meg a füstmérgezéstől ájult
sérültet, hogy milyen a szexuális orientációja? Esetleg vezessék be a ruhán
alkalmazható megkülönböztetést? S tessék mondani: az első internálótábor
Lakitelken lesz? S tessék mondani: a táborparancsnok Felföldi lesz?
Azért, ha tényleg cölöpöket kellene leverni, akkor egy
bunkó, Felföldi személyében, már van hozzá.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése