Forrás: Zsúrpubi |
A Húsvét tiszteletére talán illene elengedni a politikát,
de akkor, ha annak hazai önjelölten vezető ereje nem teszi, akkor igazán kár
lenne szembe menni a vezetői intencióval. A végén még öncélúnak tűnne egy
szimpla ünnepi írás. Különösen mert Erdő Péter is olyanokat mondott, amelynek
ünnepi értelmezéséhez a legfontosabb kellék az amnézia lenne.
A végéről kezdve kiemelném, hogy maximálisan egyet tudok
érteni a bíborossal. Abban, hogy „minden
szabadság alapja az ember méltósága”. Azzal is nehéz lenne vitatkozni,
hogy a „felelősségnek, a közösségnek és
az összetartozásnak” komoly helye lenne minden olyan esetben, amikor Jézus
tanításainak próbálnak helyet szorítani a mindennapokban. Különösen akkor, ha a
tanításokat Pál olvasatában értelmezzük a felelősségről, a szeretetről. Amely
egyáltalán nem mond ellent annak, hogy Jézus az emberiséget, mint egy nagy
közösséget váltotta meg. Amire Erdő Péter ugyancsak utal. S amely értelmezés
elfogadásával Erdő kicsit közelebb jutott ahhoz a szemlélethez, amelyet Ferenc
pápa is következetesen képvisel. Nem téve a különbséget az emberi minőségben
egyik ember javára, illetve kárára sem. Ellentétben azokkal a helyzetekkel,
amikor a magyar bíboros szembe
ment mindezekkel az elvekkel. Annyira, hogy alig egy évvel ezelőtt a pápa
gyakorlatilag elhatárolódott
úgy tőle, mint a magyar miniszterelnöktől is.
Amikor tehát Erdő az emberi méltóság tiszteletéről
beszél, akkor nem árt emlékezni arra sem, hogy az éter nem volt hangos a
tiltakozásától, amikor abban antiszemita hangok tűntek fel. Nem foglalt állást
az akár kormányzati szalonzsidózással szemben. Hallgatott, és hallgat a mai
napig a Horthy-fétisek avatása kapcsán. Ahogy bíborosi csend övezi a déli
határszakaszról érkező híreket is. De még emlékezhetünk arra, amikor a hazai,
és világi, törvényekre hivatkozva tagadta meg az emberi segítséget a
menekültekről. A menekültekkel érkező keresztényektől is. Amikor tehát Erdő az
emberi méltóság tiszteletéről beszél, akkor olyasmiről beszél, ami minden
keresztény ember erényeit gazdagítaná. Ám önmagát kivonja mindezek hatálya
alól. Önmagáról állítva ki olyan véleményt, amely leginkább azt indokolná, hogy
mezitláb és szőrcsuhában menjen világgá. Már akkor, ha csak egy kicsit is
komolyan venné annak a Jézusnak a tanításait, akinek nevét harsogva ül kényelmesen
a bársonyszékben.
S akinek a nevével és a tanításaival különben a
miniszterelnök is előszeretettel él, illetve él vissza. Aki hallgatott akkor
is, amikor szinte élő szentként imádkoztak érte, és majdhogynem hozzá a
templomban. Aki nagy ívben tesz az emberi méltóságra akkor, ha az illető nem a
kleptoligarchia tagja. Ha pedig menekült, akkor lehetőleg váljon porrá és
hamuvá, mintsem fenséges személyét a jelenléte puszta képzetével zavarni
merészelné. Aki szerint „a békés és derék
keresztény embereknek is viszket a tenyere” a diáktüntetések kapcsán. Amellyel
Orbán egy mondatba sűrítve zárkózott fel a bayerzsolti
fenyegetéshez. Gyakorlatilag kormányzati támogatását, de legalább is elvi
hozzájárulását adva ahhoz, hogy fizikai erőszakot alkalmazzanak a
pillanatnyilag békés tüntetők ellen. Még csak nem is a karhatalom részéről,
hanem azok részéről, akik „derék kereszténynek” definiálják önmagukat. Mely
öndefiníciót valószínűleg az inkvizíció verőlegényei is előszeretettel
alkalmazták. Önmagukra. A miniszterelnök mondata, kedvenc publicistájának a
szövege után, és azzal összefüggésben, felér egy polgárháborús uszítással.
Egyben, ex catedra, kirekeszti a kereszténységből a
tüntetőket. Egyfajta önhatalmú kiátkozással vonva meg tőlük azt a jogot,
amelynek megadásához semmi köze. Hacsak nem hiszi Istennek magát. Mely hit
esetében nem a kormányfői poszton, hanem a zárt osztályon lenne a legbiztosabb
helyen. A Nérók és Napoleonok termei között. Ugyanakkor ez nem csak a
miniszterelnök szalonzsidózásainak egyikeként értelmezhető, hanem a fentiek
alapján egyfajta utcai vallásháborút is meghirdet. Jelezve, hogy aki ellene
tüntet az nem keresztény, nem békés, és legkevésbé sem derék ember. Megmutatva
ezzel az őt követő kormányzati és fideszes megszólalóknak a követendő irányt.
Jelezve, hogy az elkövetkező kommunikációban számíthatunk arra, hogy az Orbán
rendszerét kritizálók egyre kevésbé lesznek keresztények, és derék becsületes
emberek. Ám egyre inkább lesznek „zsidók”, és egyre inkább lesznek üldözendő
tagjai a társadalomnak.
Mondta ezt Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, a
keresztényi szeretet, a másik emberi méltósága tiszteletének napján, Húsvét
vasárnapján. 2017. április 16. –án. Mely idén egybe esik világháború zsidó
áldozatainak emléknapjával. Orbán azt kifogásolta, hogy a békésen, olykor
bulizva tüntetők „becsületbe vágó, súlyos
dolgokat vágnak az ország és vezetőinek fejéhez”. A magam részéről nem. A húsvéti
üzenete minden külön minősítés nélkül minősíti.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése