A civilek körüli huzavonák szünetében egy pillanatra
kalandozzunk el, illetve vissza az oktatás területére. Ráadásul nem valami
tüntetés kapcsán. Az ugyanis nincs. Ellenben ettől a világ megy tovább.
Ráadásul, mint egy sajtóeseményen hallottam, még a sokat emlegetett
informatikushiány okozta lyuk befoltozása irányában is haladnak
kezdeményezések.
Ahova meghívtak, ott az első benyomások alapján jó páran
talán el is indulnának az ellenkező irányba. Már ami a nem éppen csillogóra
felújított falakat illeti. Amelyekről mintha a vakolat inkább lefele igyekezett
volna. De aztán két dolog jutott eszembe. Az egyik az, hogy talán szándékosan
idéztek elő ilyen ütött-kopottas érzetet a szervező iskola részéről. Elvégre
az, akiben nem elég alapos a tanulási szándék, és a külsőségeken megakad, az
esetleg később is csak a „kenjük be mázzal” szintjéig jut. Márpedig van az
informatikának jó pár olyan ága-boga ahol a felszín elsimítása kevés a jó
közérzethez. Aki nem hiszi, az töprengjen el azon, mondjuk tízezer méter
magasan, és egy repülőgép vezérlőszoftverének kapcsán, hogy a belbecs mennyire
érdektelen. A másik, ami eszembe jutott, az a jó öreg Parkinson. Aki ugyebár
azt írta, hogy amikor egy cég elég nyugodtan működik ahhoz, hogy új irodaháza
és abban csillogó berendezése legyen, akkor általában már lefele megy a
csillaga. Amíg robog a szekér, addig nincs idő a csillogással foglalkozni.
Márpedig az említett eseményen elmondottak alapján a Green Fox Academy-nek most állhat a
zászló. Mert mi mást lehetne mondani akkor, ha az igen markáns, milliós tandíj
dacára ötszörös a túljelentkezés. Egy olyan képzésre, ami nem csodadoktorságot
ígér, hanem szoftverfejlesztési ismereteket. Mégpedig rövid idő alatt, tehát
igencsak intenzív formában. A saját bevallásuk alapján nagyjából annyi, vagy
nagyobb gyakorlati ismeretet tömve bele a hallgatókba négy hónap alatt, mint
amennyit az akkreditált b.sc. -s képzések képesek nyújtani. Ami természetesen
nem csak a zöld róka jegye alatt tanítókat minősíti, hanem a reguláris
képzéseket is. Amelynek során a diákok szava járása szerint buktató tárgynak
nevezett vatta-tantárgyaknak, illetve a presztízs-tanszékek kedvenc
tematikáinak a jelenléte korántsem új találmánya a felsőoktatás egyes
szereplőinek. S talán az sem teljesen véletlen, hogy számos esetben az
akkreditált képzésen unatkozók számára is azok a foglalkozások, azok az önálló
tevékenységek biztosítják a munkavállalást, amelyek messzebb esnek a hivatalos
képzés főcsapásától.
Ugyanakkor a gyorstalpalónak tekinthető informatikusképzés
egyik előnye lehet az említett akkreditáció hiánya. Nyugodtan lehet
eredményorientált, és rugalmas. A piac meg előbb-utóbb úgyis eldönti, hogy
fennmarad, vagy eltűnik. De addig, amíg a kezdő programkódolókat felvenni képes
cégek partnerei az iskolának, illetve „megveszik” a diákokat, addig
valószínűleg fennmarad. Akkor is, ha természetesen lehet vitatkozni azon, hogy
a kódoló, a programozó, illetve a szoftverfejlesztő fogalma mennyire fed le
átfedő, illetve azonos halmazokat. Ahogy akkor is igaz, ha a médiában sokszor
emlegetett informatikushiány valószínűleg egy sokkal árnyaltabb kép része, mint
azt felfesteni szokták. Akár a falra is. Mert a képet akár az életkorral
kapcsolatos, a cégek önbevallása szerint nem létező, de azért működni látszó
diszkrimináció is árnyalhatja.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése