Schmidt Mária szerint a zsidók
már a spájzban vannak. Természetesen egy muszlim világ-összeesküvés részeként. Szily
László a 444-en sok szempontból elemzi a Terror Háza igazgatójának azt az
írását, amit blogposztként
szórt a nagyvilág, de leginkább a hívek elé. A témája alacsonyabb szintet céloz
meg, mint globális magyarázatot adni az izraelizációra.
Mely említett kifejezés lehet,
hogy nem tudományosan definiálható a hétköznapok szintjén, de abban egészen
biztosak lehetünk, hogy az antiszemiták azonnal tudni fogják a dolgukat. Ajkukra
emelik, és hamarosan a net tele lesz vele. Varázsszóként említve mindenre, amit
részben sem értenek, és még véletlenül sem ismernek. Sajnos ezt alig érinti
Szily írása, mely különben nemes gesztussal próbál rávilágítani az igazgatónő
által összehordott, látszatösszefüggésekkel megtűzdelt, féligazságokra építő
gondolatiságára. Mely utóbbi kifejezéssel világért sem szeretném Schmidt Máriát
megbántani. Már csak azért sem, mert az eredeti írás alapján egy másik mű
juthat az eszünkbe. Az, amiben olyasmik állnak, hogy: „A jó öreg Szent Jánosnak ott voltak a gombák, Shipton anyának a sör.
Nostradamus érdekes keleti apróságokat gyűjtött. Szt Malachinak zuglepárlója
volt” (Neil Gaiman & Terry
Prachett; Elveszett próféciák). Schmidt Máriának meg ott van az az
épület, amelyet Szálasi
Ferenc avatott be a nagypolitikába. Így talán az is lehet, hogy az
igazgatónak pontosan ugyanolyan önáldozatképző komplexusa lehet, amelyet Angela
Merkelről tételez fel.
Tehát izraelizáció. Amelyet úgy
gondol a kartársnő levezetni, hogy amiként Izrael fallal választja el magát a palesztinoktól,
akként válik a kerítések révén egy nagy Izraellé Európa. Na, mármost. Ugyanaz a
dilemma alakulhat ki ennek kapcsán, mint Bayer-kereszteslovag kapcsán. Vagy az
igazgatónő nem tudja, hogy miről beszél, vagy szándékosan hülyíti az olvasóit.
Az előbbi azért kínos, mert alapvető történelmi ismeretek hiányát tételezi fel.
Ami egy történész esetében akkor is kellemetlen, ha másodállásban milliomos. A
második nem annyira kínos, mint kellemetlen. Mármint akkor, ha a mögötte álló,
és őt a vagyonával együtt tenyerén tartó hatalomnak elzsibbad a karja. Mert
egészen a Reich bukásáig J. Goebbelsnek sem volt gondja a propagandával. Az
1934-es pártkongresszuson például még egész lelkes volt. Mármint Goebbels. Akit
szintén mérsékelten érdekelt a történelmi valóság, amikor el kellett adnia a
náci ideológiát.
A keresztes lovagok kapcsán Schmidt
Máriát sem
érdekelte a lovagkor, mint olyan. A falak építése kapcsán sem nagyon hagyja
magát a történelemtől zavartatni. Mert amennyiben ez az izraelizáció egyik
jele, akkor ebből egyenesen következik, hogy az i.e. III. században élt Csin Si
Huang-ti lehetett az ős-zsidók egyike. Mert akkor, ha behatolók elleni falakról
van szó, akkor kár lenne megfeledkezni a kínai Nagy Falról, amelyet például a
hunok betörései ellen is építettek a pletykák szerint. Amiből persze az is
következik, hogy Kínát akkor veszélyeztető lovas nomádok ős-muszlimok voltak.
Mert a falnak jobbára két oldala van. Ha pedig azok a nomádok voltak az
ős-muszlimok, akkor a jelen menekültjei ellen kerítést építő Orbán Viktor tulajdonképpen
a világ-összeesküvés ügynöke a másik oldalról. Ami akkor is zavaros
kijelentésnek tűnhet, ha tudjuk: Orbán állt annak idején kapcsolatban a most sokat
szidott Soros pénzével. Mely milliárdost természetesen Schmidt Mária is
normatívan szid egy kicsit.
Viszont azért arra a falra,
arra a másikra már csak azért is érdemes visszatérni, mert nyilvánvaló, azok a
figurák, akik állandóan lovas-nomád ősökre hivatkoznak, azok bajban lehetnek.
Ős-muszlimként, a kínai tartományokat veszélyeztető rablóhordaként a kerítés
egyik, míg ős-zsidó kerítésépítőként a kerítés másik oldalán találhatják meg
őseiket. Fennakadva a szellemi korlátaik tetején. Ahonnan a Terror Háza
igazgatónője sem fogja őket lerángatni. Részben mert ő zavarja fel híveit a
korlátai tetejére. Részben mert ő is egyszerre lehet a kerítés mindkét oldalán.
S természetesen kár lenne az olyan falakról is megfeledkezni, amelyek mindkét
oldalán ugyanazon nép tagjai fordultak elő. Például Berlinben.
De elfogadom, hogy ez egy
kiragadott példa. A teljes írás elemzése aligha egy másik blogbejegyzés
feladata. Meg kérdés, hogy van-e értelme. Már csak azért is, mert az igazgatónő
hasonlóan „következetes” más passzusokban is. Mert írja például a menekültek
beilleszkedésének kritikájaként, mintegy leereszkedő mentegetésük gyanánt, hogy
a „turbómodernitás sokkos állapotot
eredményez, amit a törzsi kötelékek elszakadása és a nagyváros elidegenített
világába való beilleszkedés kényszere csak még nehezebbé tesz”.
Elfeledkezve arról, amit elvbarátai sokszor vetnek a menekültek szemére. Azt,
hogy mobil-telefonokkal, és hasonló, menekülés közben akár az éltetet menteni
képes kütyükkel érkeznek. Ami különben természetes jelenségként kezelhető. Már
akkor, ha valaki nem egy primitív, semmire sem alkalmas masszaként akarja
látni, láttatni az érkezőket. Ami, láthatóan kínos lenne a hatalom
tapsoncainak.
Andrew_s
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése